Ingrid en Harry naar de Azoren

Interludium

Vandaag hebben we met een klein propellervliegtuigje (slechts 37 zitplaatsen en allemaal bezet) de oversteek gemaakt naar Sao Miguel. Het vliegtuigje was zo klein dat we op de laatste bank met 5 personen naast elkaar hebben gezeten. Net als in een bus. De bagage was in een ruimte achter ons geladen. Het was redelijk weer op Faial toen we het eiland verlieten. Volgens de weersverwachting op het vliegveld van Horta zou het op Sao Miguel mooi weer zijn. Wederom de wispelturigheid van het Azoriaanse weer meegemaakt. Op Sao Miguel regen,regen en nog eens regen. Echter nu ik dit schrijf schijnt het zonnetje. Het kan verkeren, zoals men zegt.

Het laatste hotel maakt een wat mindere indruk. Bij het betreden van onze kamer kwamen we tot de ontdekking dat de noodtrappenop ons balkon uitkwamen. Vonden we eigenlijk niet zo geslaagd. Na overleg met de aanwezige manager gelukkig een andere (betere) kamer gekregen, envoor de derde keer de koffers uitgepakt.

Daarna in de regen het stadje Ponte Delgada verkend. Gelukkig kwam aan de regen een eind. Dan maakt de stad direct een heel andere indruk op je. Foto's hebben we nog niet gemaakt. Wel hebben we de walvistocht geboekt voor zondagmorgen. We hopen op walvissen en goed weer. Jullie lezen wel hoe het is afgelopen.

Verder stond de dag in het teken van een beetje uitrusten en ontspannen. Morgenvroeg gaan we op pad naar het westen van het eiland voor een bezoek aan Lagao Azul. Dit kratermeer moet heel bijzonder zijn.

En nog even dit: Zitten we in een restaurant in Ponte Delgada te eten komt ineens onze Andre Rieu op de televisie voorbij. Blijkt de restauranthouder een DVD van Andre opgezet te hebben. En ook nog de opname uit het Roda-stadion. Te gek, he !!! Esther, volgens mij zat je moeder ook nog tussen het publiek.

Vanuit Ponte Delgada een fijne avond gewenst en tot morgen.