Ingrid en Harry naar de Azoren

van Terceira naar Faial

Vandaag zijn we met de SATA vliegmaatschappij van Terceira naar Faial gevlogen. Terceira heeft ons met veel tranen uitgezwaaid. Vooraf hebben we nog de zuidkant van het eiland doorkruist op weg naar de luchthaven. Onderweg nog wat leuke plaatsen gezien maar door de regen zijn we nergens echt gestopt.

Op de luchthaven hebben we afscheid genomen van "onze" punto en zijn snel gaan inchecken. Een leuk Nederlands koppel welke dezelfde reis maakt als ons, waren reeds in de vertrekhal en met hun hebben we het laatste uurtje Terceira doorgebracht. Om 12:00 uur zijn we richting ons vliegtuig gegaan. Een echte tamelijke kleine propellormachine. Het vliegtuig was niet vol (slechts 20 passagiers op ca 80 zitplaatsen) en desondanks kregen we een plaats aangewezen. Dit had te maken met de verdeling van gewicht in het vliegtuig. Jammer genoeg zaten we direct naast een van de propellors, dus veel foto's hebben we niet gemaakt.

De vlucht was perfect en binnen 25 minuten stonden we weer op de grond. Met een waterig zonnetje zijn we vertrokken en met volle zon zijn we geland. Het lijkt alsof we nu geheel ander weer hebben op Faial. Terwijl de eilanden maar slechts 60 km van elkaar verwijderd zijn.

De verhuur van de auto ging nog steeds tergend langzaam. Nu hebben we een spierwitte Fiesta zonder krassen maar met deuken. Ach, het kan verkeren zeggen we maar. De navigator stuurde ons weer perfect naar het hotel. Maar wel naar de verkeerde ingang. Door zeer smalle steegjes en steile straatjes naar de achteringang. Dus effe helemaal fout, meneer Sony-Ericsson (navigatie). Bij de receptie hebben ze ons snel uitgelegd hoe we naar de hoofdingang konden komen. En dus weer de auto door de nauwe straatjes gelaveerd.

Na het inckecken hebben we snel onze wandelschoenen aangetrokken en zijn Horta gaan verkennen. Deze stad oogt veel vlotter en moderner dan Angra do Heroisme. Meer volk en meer cafe's en restaurants. Na een uurtje of 4 in de stad hebben we het hotel opgezocht, ons omgekleed en de inwendige mens verzorgd.

Nu is het op de Azoren ca. 21:45 (bij jullie 23:45). We hebben nog wat foto's op de site gesmeten samen met dit verhaal en gaan nu slapen.

Morgen staan een aantal mooie momenten rondom de vulkanen op het programma. We houden jullie op de hoogte.

Lieve

Ben benieuwd naar die mooie momenten wat nog op het programma staan! Tot nu toe klinkt het als een geweldig avontuur!